سرخط خبرها

اسپین آف چیست؟ | درباره چگونگی ادامه سریال پوست شیر توسط برادران محمودی

  • کد خبر: ۱۷۲۹۴۴
  • ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
اسپین آف چیست؟ | درباره چگونگی ادامه سریال پوست شیر توسط برادران محمودی
پس از آنکه جمشید محمودی، کارگردان سریال پوست شیر در صفحه فضای مجازی خود از ادامه این سریال خبر داد، و اعلام کرد که ساخت اسپین‌آف «پوست شیر»، در دستور کار قرار گرفته است، این سوال در ذهن بسیاری از مخاطبان شکل گرفت که اسپین آف چیست؟

به گزارش شهرآرانیوز، Spin-off  (اسپین آف)، شیوه‌ای است كه در سال‌های اخیر در تلویزیون و سینمای دنیا رواج پیدا كرده است و در واقع به روایتی گفته می‌شود كه براساس داستان و روایت دیگری شكل می‌گیرد. نکته مهم اینکه اغلب آثار  اسپین‌آف علاوه بر اینکه براساس كارهای موفق ساخته شده‌اند، در بیشتر موارد شخصیت‌های فرعی قصه، در اثر دیگری به شخصیت‌های اصلی تبدیل شده و قصه خودشان را شكل داده‌اند.

فیلم ددپول، یكی از مهم‌ترین و مشهورترین اسپین‌آف‌های اخیر سینماست. شخصیت اصلی این فیلم كمیك و ابرقهرمانی، وید ویلسون (رایان رینولدز)، یكی از شخصیت‌های فرعی فیلم خاستگاه مردان ایكس: ولورین بود كه در ددپول به قهرمان فیلم تبدیل می‌شود و قصه مستقل خودش را دارد.

از اسپین‌آف‌های سریال و مجموعه‌های تلویزیونی هم می‌توان به سریال موفق بهتره با ساول تماس بگیری اشاره كرد كه شخصیت اصلی آن ساول گودمن (باب ادنكیرك)، یكی از شخصیت‌های فرعی سریال مشهور و موفق بریكینگ بد بود.

نكته دیگر این‌كه قصه برخی اسپین‌آف‌ها در زمانی قبل از موقعی كه فیلم و سریال اصلی ساخته شده، رخ می‌دهد. مثلا داستان همین بهتره با ساول تماس بگیری، شش سال قبل از ملاقات ساول با والتر وایت، شخصیت اصلی سریال بریكینگ بد (همان اثری كه از آن مشتق شده) است.

در آثار ایرانی نیز سریال سرزمین سبز به‌عنوان یک اسپین آف از سریال خانه سبز ساخته شد و یا سریال شب‌های برره اسپین‌آف بسیار موفقی از سریال پاورچین مهران مدیری بود و توانست گوی سبقت را از سریال اصلی هم برباید.

طی سال‌های اخیر سریال‌هایی مانند گیسو و سال‌های دور از خانه در شبکه نمایش‌خانگی ساخته شده که هر یک اسپین آفی برای سریال‌های عاشقانه و شاهگوش به حساب می‌آمدند.

به این ترتیب سریال «پوست شیر» که مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده بود، ظاهرا قرار است با داستانی متفاوت دوباره ادامه پیدا کند.

فیلمنامه «پوست شیر» را جمشید محمودی و رضا بهاروند نوشته‌اند که در نگارش اسپین‌آف آن نیز محمودی و بهاروند همکاری خواهند داشت.

منبع: جام جم

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->